PERTANDINGAN BATTLEBOT

Pertandingan Battlebot merupakan pertandingan robotik di mana pelajar akan menggunakan kreativiti dan pengetahuan Sains, Matematik dan Teknologi mereka untuk menghasil dan membina robot terkuat menggunakan teknologi LEGO. Pertandingan ini mengkehendaki pelajar untuk membina robot terkuat yang boleh bersaing dengan robot-robot lain.


Program ini telah berlangsung di SK Parit Penghulu pada 5 April 2012 (Khamis) yang lalu bertempat di dewan SKPP. Seramai 32 orang pelajar dari Tahun 3, Tahun 4 dan tahun 5 telah mengambil bahagian.
Peserta akan membina dan mengubahsuai robot mengikut citarasa masing-masing berdasarkan kreativiti mereka dan akan beradu kekuatan dengan kumpulan lain. Tujuannya adalah bagi memastikan pelajar menggunakan kreativiti dan pengetahuan mereka untuk mereka dan membina robot PINTAR BattleBot menggunakan komponen LEGO, dan mengubahsuainya dengan strategi kreatif mereka tersendiri. Robot terakhir yang berdiri teguh setelah bertanding dengan robot lain akan memenangi pertandingan ini.


Klik disini untuk lebih banyak gambar

0 ulasan:

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP