KEJOHANAN OLAHRAGA DAN BALAPAN SKPP




Unit Ko-kurikulum SKPP telah mengadakan temasya sukan yang dikenali sebagai Kejohanan Olahraga dan Balapan pada 13 Oktober 2011. Kejohanan yang berlangsung di padang SKPP mendapat sambutan hangat dalam kalangan pelajar dan juga ibu bapa.
Pada tahun 2011 ini, pihak sekolah telah mengadakan sukantara sebelum berlangsungnya temasya olahraga dan balapan. Rumah Merah yang dikenali sebagai Laksamana berjaya mengungguli sukantara tersebut.
Semasa kejohanan berlangsung, pelbagai acara dipertandingkan mengikut kategori iaitu kategori A, B, C dan D mengikut had umur masing-masing. Tidak ketinggalan acara perbarisan yang telah dimenangi oleh Rumah Biru yang dikenali sebagai Syahbandar. Khemah terbaik dan tercantik telah disandang kejuaraannya oleh Rumah Hijau yang dikenali sebagai Temenggung.
Setelah bertungkus-lumus dalam pelbagai acara seperti lompat jauh, lempar cakera, lontar peluru, 100m, 200m dan 4X100m, Rumah Biru yang dikenali sebagai Rumah Syahbandar telah dinobatkan sebagai johan keseluruhan dengan mengumpul 17 pingat emas, diikuti Rumah Kuning (10 emas), Rumah Merah (9 emas) dan Rumah Temenggung (6 emas).
Tahniah dan ucapan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat.

klik disini untuk lebih banyak gambar

0 ulasan:

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP