PENUTUP JAGUH SEKOLAH 2011




Setelah mengharungi perjalanan selama 142 hari, Program Jaguh Sekolah Musim ke-4 telah melabuhkan tirainya pada 25 Julai 2011. Program yang menghimpunkan pelbagai aktiviti yang melibatkan gabungan pelbagai panitia matapelajaran ini mendapat sambutan yang menggalakkan daripada para pelajar SK Parit Penghulu.



Majlis perasmian penutup program tersebut telah disempurnakan oleh en. Suparman b. Hj. Abu iaitu pengusaha Kem Modal Insan Kampung Parit Penghulu. En. Suparman b. Hj. Abu mengucapkan syukur kepada Allah kerana beliau diberi peluang untuk bersua muka dengan guru-guru serta para pelajar SK Parit Penghulu. Beliau mengimbau semula detik-detik pertama persekolahan beliau semasa era 50-an di Sekolah Kebangsaan Parit Penghulu ini. Pada mulanya sekolah ini dibina hanya terdapat dua buah bangunan sahaja yang dibina menggunakan pokok gelam. Pada masa itu, hanya terdapat dua buah kelas sahaja iaitu Tahun 1 dan tahun 2 sahaja.


Selain itu, en. Suparman juga mengajak para pelajar untuk berkongsi kejayaan-kejayaan pelajar-pelajar yang pernah menuntut di sekolah ini. Bekas-bekas pelajar ini telah berjaya dalam bidang masing-masing dan mengharumkan nama sekolah serta Kampung Parit Penghulu. Pihak sekolah mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua guru yang terlibat. Semoga berjumpa lagi pada tahun 2012.

Keputusan penuh Program Jaguh Sekolah, sila klik di sini.

Untuk melihat lebih banyak gambar, sila klik di sini.

0 ulasan:

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP