SAMBUTAN HARI GURU 2011

























Hari Guru di Malaysia disambut pada 16 Mei setiap tahun sebagai penghargaan kepada para guru. Tarikh ini dipilih sebagai Hari Guru kerana pada haribulan yang sama dalam tahun 1956 Majlis Undang-Undang Persekutuan Tanah Melayu (Federal Legislative Council) telah menerima cadangan-cadangan Laporan Jawatankuasa Pelajaran (Report of the Education Committee) sebagai dasar pelajaran bagi negara kita.
Dokumen tersebut yang dikenali sebagai Laporan Razak (Razak Report) telah menjadi Dasar Pelajaran Kebangsaan semenjak itu.

Tema Hari Guru 2011 ialah "Guru Penjana Transformasi Pendidikan Negara"


Sekolah Kebangsaan parit Penghulu (SKPP) merayakan hari guru tahun ini pada hari Isnin 16 Mei 2011 bertempat di sekitar SKPP. Pelbagai aktiviti diadakan pada hari tersebut seperti :

1. Bacaan perutusan

2. Nyanyian oleh guru-guru

3. Sukaneka

- kumpul air guna span

- berlari bawa tiga belon

- telefon rosak

- anyam ketupat

- bola jaring

Acara sukaneka tersebut menyaksikan kumpulan Musytari yang diketuai oleh Pn. Hjh. Seniah bt. Jantan (GPK HEM) telah dinobatkan sebagai juara keseluruhan.


Sambutan tahun ini juga sangat meriah dengan kehadiran guru-guru bersara yang pernah berkhidmat di sekolah ini. Guru-guru ini begitu terharu dengan penghargaan dan penghormatan yang diberikan oleh pihak sekolah dalam mengenang jasa mereka.

0 ulasan:

  © Blogger templates Newspaper III by Ourblogtemplates.com 2008

Back to TOP